OBSAH PROJEKTU a ORGANIZÁCIA |
||||||||||
Konkrétne ciele : Hlavnou
myšlienkou nášho projektu je budovanie spoločného pocitu euro –
občianstva a vzájomné spoznávanie krajín EU.
Zameriavame sa
hlavne na spôsob života detí, učiteľov ako i
celej školskej komunity v krajinách EU s cieľom vytvoriť zdavé školské
prostredie, v ktorom budeme vychovávať a vzdelávať zdravého žiaka.
Dôležitou časťou je, aby deti nadobudli vedomosť o tom, že všetci
sme súčasťou jednej Európy, ale s vlastnou a špecifickou identitou,
národnou kultúrou a tradíciami.
Projekt
“ Zdravé školské komunity ” pojednáva o rozšírení
horizontu detí a ich vzájomnom zdieľaní pri výmene skúseností a
pocitov v medzinárodnom kontexte. Projekt
zahŕňa nasledovné postupy : štúdijné projektové návštevy,
pozorovanie životného prostredia, ochrana zdravia, vzájomné spoznávanie
miest, regiónov, krajín, atď. Spomenuté postupy budeme
realizovať v rámci celkového projektového spolupartnerstva všetkých
participujúcich škôl, a to použitím rozsiahlych možností komunikačných
stratégií. Aktivity : September – December
: Ja a moja škola.
-výmena listov, fotografií, kresieb, informácií o škole, atď.
medzi jednotlivcami alebo skupinami
žiakov -vzájomná
výmena slovnej zásoby žiakov z jazykov príslušných partnerských
krajín-rozvoj jazykovej zručnosti
a flexibility Vianoce
: zhotovovanie vianočných pozdravov a blahoželaní, zvyky a tradície,
typické vianočné jedlá, symbolické
postavy Vianoc: Mikuláš, Ježiško,Traja Králi… Január – Marec
: Moje mesto, región a krajina. Výmena
prác na tému : Najvýznamnejšie miesta mojej krajiny - reprezentatívne
oblasti každého regiónu… mapy,
fotografie,video…nástenné maľby Apríl
– Jún/Júl Možnosť
výberu z nasledujúcich tém : a)
Môj
každodenný život – opis prežitého dňa v škole. b)
U
nás doma – môj dom: opis a charakteristika miesta môjho bytu, zážitky
z víkendu, prázdniny na pláži... c)
Oslava
Dňa Európy počas roku 2005/2006 alebo majstrovstá sveta vo futbale
2006 ® vhodná téma pre starších žiakov. d)
Tradície – národný folklór, oslavy a významné športové
udalosti.
Pravidelná komunikácia e- mailom medzi staršími žiakmi ( 9
– 11 rokov ).Táto komunikácia bude kulminovať vo video projekcii s
cieľom zapojiť všetkých partnerov a dosiahnuť tak želateľný výsledok
na konci 1. projektového
roku. Ostatní partneri sa skontaktujú prostredníctvom e – mailu.
Šk. rok 2006/2007: Ochrana zdravia
V tomto šk. roku budú študenti pracovať na týchto témach: Spôsob
života žiakov (vyučovanie a učenie ) v zdravom školskom prostredí. Zdravie
– ochrana zdravia, zdravým jedlom a šporom k upevňovaniu a ochrane
zdravia. Komunikácia
e – mailom pokračuje, zhotovenie ďalšej video projekcii v letnom
období. Šk. rok 2007/2008 V
tomto šk. roku sa budú študenti zaoberať témami súvisiacimi s
ochranou a kvalitou životného prostredia, jeho vplyvom na poľnohospodárstvo,
more a iné blízke okolie. Napr.
smeti, odpad, využitie odpadovbého materiálu, ekologické poľnohospodárstvo -žiaci
sa navzájom oboznámia s výsledkami kreatívnych prác → želanie
vytvoriť virtuálne spojenú prezentáciu učenia v projekte v letnom
období tretieho projektového roku Spôsob
výmeny projektových prác : Vzájomná
výmena prác bude prebiehať pravidelne prostredníctvom e- mailu. Na
každej škole vytvoríme “Comenius
Corner “- miesto, kde sa budú vystavovať výsledné produkty (
fotografie,kresby, listy… ) všetkých participujúcich inštitúcií
s cieľom prezentovať výsledky medzi širšou verejnosťou (rodičia,študenti
z iných škôl, miestne združenia a asociácie ) . Na konci každého
roku pripravíme spoločnú vide projekciu
všetkých zúčastnených škôl projektu.
Výsledné produkty: Knihy,
výstavky pre miestnu a školskú komunitu i širšiu verejnosť, oslava
“Dňa Európy “, video nahrávky, fotografie,novinové články
publikované v školských a regionálnych novinách, atď… Písanie
listov deťom v ich rodnom jazyku a posielanie prác prostredníctvom e
– mailu. Hodnotenie progresu projektu a jeho prínos: Progres
v rámci projektu bude hodnotený prostredníctvom nasledujúcich
ukazovateľov odsúhlasených všetkými
partnermi projektu. -
pravidelná
komunikácia medzi učiteľmi partnerských škôl -
výmena
komunikácie a materiálov zhotovených žiakmi partnerských škôl -
zreteľná
zmena v postojoch žiakov vo vzťahu k iným jazykom a kultúram -
prostredníctom
projektu zlepšiť učenie žiakov v špecificky určených oblastiach -
zapojiť
do projektu žiakov so špeciálnymi potrebami -
poskytnúť
rovnaké možnosti a prístup pre ženské a mužské pohlavie žiakov
vyjadrené a bližšie určené v obsahu projektových aktivít -
zabezpečiť
možnosť aktívnej účasti žiakov
– jednotlivcov pri realizácii projektových aktivít -
efektívna
práca projektového menežmentu, vrátane žiakov, s cieľom ochrany plánovania
a operácie -
aktívne
zapojenie školskej rady, rodičov i širšej miestnej komunity Vypracovanie
dotazníka pre žiakov, v ktorom sa zameriame na zistenie vedomostí a
postojov žiakov k ich vlastným a partnerským krajinám, Európe ako
celku a k okolitému svetu. Dotazník aplikujeme na začiatku a na konci
prvého projektového roku a jedenkrát v každom nasledujúcom roku s
menšími úpravami zameraných na zistenie zmeny postojov a vedomia žiakov
a ich porovnanie s predchádzajúcim projektovým rokom.
Rozširovanie výsledkov, skúsenosti a výsledné produkty: O
priebehu projektových aktivít ako i o ich progrese budeme pravidelne
informovať kolegov - učiteľov na pedagogických poradách. Za
projektovú činnosť bude zodpovedný projektový tím, ktorý zabezpečí
prenos informácií o priebežných projektových výsledkoch medzi
ostatnými kolegami. Zároveň svojou činnosťou podporí účasť a
pripojenie ostatných učiteľov do
projektu. O projektových výsledkoch
a skúsenostiach budeme
oboznamovať miestne inštitúcie i širšiu verejnosť a to prostredníctvom
miestnych mediálnych sietí a v širšej miere i prostredníctvom
podpory Medzinárodnej výchovno
– vzdelávacej organizácii Socrates.
Špeciálne opatrenia začlenené do projektu: Školská
politika “ rovnakých možností “ stanovuje : ·
Ručíme
žiakom za rovnaký prístup v celej miere výchovno – vzdelávacieho
procesu. ·
Odmietame
akýkoľvek stereotyp, predsudok a zaujatie. ·
Podporujeme
kultúrnu rozdielnosť spoločnej komunity a preukazujeme rešpekt pre všetky
minoritné skupiny našej spoločnosti. ·
Za
povšimnutie stojí uvedenie ukazovateľov, ktoré zapájajú do
projektových aktivít žiakov so špeciálnymi potrebami. Zároveň
zabezpečia žiakom možnosti rovnakého prístupu spolupôsobenia
ženského a mužského pohlavia pri realizácii projektových
aktivít. ·
Miera
špeciálnej potreby starostlivosti zahŕňa žiakov s telesným
postihom, dyslexiou/ dyspraxiou, poruchami správania a všeobecnými
poruchami učenia. Úloha všetkých zúčastnených inštitúcií a efektívna spolupráca a rozdelenie úloh medzi nimi: So
súhlasom všetkých inštitúcií zúčastnených na projekte, bola za
koordinátora zvolená škola CEIP Ntra.Sra.de Fátima zo Spanielska.
Pravidelný kontakt medzi koordinátorom a participientami bude zabezpečený
prostredníctvom e – mailu, faxu …Každá škola je zároveň
zodpovedná za rozdelenie projektových úloh medzi učiteľmi, ktorí
budú v pravidelnom kontakte s partnerskými školami ( práce detí-e-mail,
listy, fax). Použítie informačných a
komunikačných technológií: fotografie
– digitálny fotoaparát, video, CD ROM, e – mail, nahrávanie
kaziet, video nahrávky Otázky
hlavne pre Školské a Jazykové projekty (otázky 9-10): Aktívna spolupráca žiakov počas celého trvania projektu (plánovanie, realizácia a hodnotenie): Prostredníctvom
každodennej práce v triede zameranej na zistenie odlišností v učebných
osnovách škôl v jednotlivých
krajinách. |
||||||||||
Comenius | Hlavná | |||||||||