OBSAH PROJEKTU  a  ORGANIZÁCIA

Konkrétne ciele :

Hlavnou myšlienkou nášho projektu je budovanie spoločného pocitu euro – občianstva a vzájomné spoznávanie krajín EU.  Zameriavame sa hlavne na spôsob života detí, učiteľov ako i celej školskej komunity v krajinách EU s cieľom vytvoriť zdavé školské prostredie, v ktorom budeme vychovávať a vzdelávať zdravého žiaka. Dôležitou časťou je, aby deti nadobudli vedomosť o tom, že všetci sme súčasťou jednej Európy, ale s vlastnou a špecifickou identitou, národnou kultúrou a  tradíciami. 

 Projekt  “ Zdravé školské komunity ” pojednáva o rozšírení horizontu detí a ich vzájomnom zdieľaní pri výmene skúseností a pocitov v medzinárodnom kontexte.

Projekt zahŕňa nasledovné postupy : štúdijné projektové návštevy, pozorovanie životného prostredia, ochrana zdravia, vzájomné spoznávanie  miest, regiónov, krajín, atď. Spomenuté postupy budeme realizovať v rámci celkového projektového spolupartnerstva všetkých participujúcich škôl, a to použitím rozsiahlych možností komunikačných stratégií.

Aktivity :

September – December : Ja a moja škola.

       -výmena listov, fotografií, kresieb, informácií o škole, atď. medzi jednotlivcami alebo skupinami  žiakov

-vzájomná výmena slovnej zásoby žiakov z jazykov príslušných partnerských krajín-rozvoj jazykovej  zručnosti a flexibility

Vianoce : zhotovovanie vianočných pozdravov a blahoželaní, zvyky a tradície, typické vianočné jedlá,  symbolické postavy Vianoc: Mikuláš, Ježiško,Traja Králi…

Január – Marec : Moje mesto, región a krajina.

Výmena prác na tému : Najvýznamnejšie miesta mojej krajiny - reprezentatívne oblasti každého regiónu…

mapy, fotografie,video…nástenné maľby

Apríl – Jún/Júl

Možnosť výberu z nasledujúcich tém :

a)       Môj každodenný život – opis prežitého dňa v škole.

b)       U nás doma – môj dom: opis a charakteristika miesta môjho bytu, zážitky z víkendu, prázdniny na pláži...

c)       Oslava Dňa Európy počas roku 2005/2006 alebo majstrovstá sveta vo futbale 2006 ® vhodná téma pre starších žiakov.

d) Tradície – národný folklór, oslavy a významné športové udalosti.

  Pravidelná komunikácia e- mailom medzi staršími žiakmi ( 9 – 11 rokov ).Táto komunikácia bude kulminovať vo video projekcii s cieľom zapojiť všetkých partnerov a dosiahnuť tak želateľný výsledok na konci 1.   projektového roku. Ostatní partneri sa skontaktujú prostredníctvom e – mailu.

  Šk. rok 2006/2007: Ochrana zdravia

       V tomto šk. roku budú študenti pracovať na týchto témach:

 Spôsob života žiakov (vyučovanie a učenie ) v zdravom školskom prostredí.

 Zdravie – ochrana zdravia, zdravým jedlom a šporom k upevňovaniu a ochrane zdravia.

Komunikácia e – mailom pokračuje, zhotovenie ďalšej video projekcii v letnom období.

Šk. rok 2007/2008

V tomto šk. roku sa budú študenti zaoberať témami súvisiacimi s ochranou a kvalitou životného prostredia, jeho vplyvom na poľnohospodárstvo, more a  iné blízke okolie.

Napr. smeti, odpad, využitie odpadovbého materiálu, ekologické poľnohospodárstvo

-žiaci sa navzájom oboznámia s výsledkami kreatívnych prác → želanie vytvoriť virtuálne spojenú prezentáciu učenia v projekte v letnom období tretieho projektového roku

Spôsob výmeny projektových prác :

Vzájomná výmena prác bude prebiehať pravidelne prostredníctvom e- mailu. Na každej škole vytvoríme  “Comenius Corner “- miesto, kde sa budú vystavovať výsledné produkty ( fotografie,kresby, listy… ) všetkých participujúcich inštitúcií s cieľom prezentovať výsledky medzi širšou verejnosťou (rodičia,študenti z iných škôl, miestne združenia a asociácie ) . Na konci každého roku pripravíme spoločnú vide projekciu  všetkých zúčastnených škôl projektu.       

Výsledné  produkty:

Knihy, výstavky pre miestnu a školskú komunitu i širšiu verejnosť, oslava “Dňa Európy “, video nahrávky, fotografie,novinové články publikované v školských a regionálnych novinách, atď…

Písanie listov deťom v ich rodnom jazyku a posielanie prác prostredníctvom e – mailu.

Hodnotenie  progresu projektu a jeho prínos:

Progres v rámci projektu bude hodnotený prostredníctvom nasledujúcich ukazovateľov odsúhlasených  všetkými partnermi projektu.

-          pravidelná komunikácia medzi učiteľmi partnerských škôl

-          výmena komunikácie a materiálov zhotovených žiakmi partnerských škôl

-          zreteľná zmena v postojoch žiakov vo vzťahu k iným jazykom a kultúram

-          prostredníctom projektu zlepšiť učenie žiakov v špecificky určených oblastiach

-          zapojiť do projektu žiakov so špeciálnymi potrebami

-          poskytnúť rovnaké možnosti a prístup pre ženské a mužské pohlavie žiakov vyjadrené a bližšie určené v obsahu projektových aktivít

-          zabezpečiť možnosť aktívnej účasti  žiakov – jednotlivcov pri realizácii projektových aktivít

-          efektívna práca projektového menežmentu, vrátane žiakov, s cieľom ochrany plánovania a operácie

-          aktívne zapojenie školskej rady, rodičov i širšej miestnej komunity

Vypracovanie dotazníka pre žiakov, v ktorom sa zameriame na zistenie vedomostí a postojov žiakov k ich vlastným a partnerským krajinám, Európe ako celku a k okolitému svetu. Dotazník aplikujeme na začiatku a na konci prvého projektového roku a jedenkrát v každom nasledujúcom roku s menšími úpravami zameraných na zistenie zmeny postojov a vedomia žiakov  a ich porovnanie s predchádzajúcim projektovým rokom.   

Rozširovanie   výsledkov, skúsenosti a výsledné produkty:

O priebehu projektových aktivít ako i o ich progrese budeme pravidelne informovať kolegov - učiteľov na pedagogických poradách. Za projektovú činnosť bude zodpovedný projektový tím, ktorý zabezpečí prenos informácií o priebežných projektových výsledkoch medzi ostatnými kolegami. Zároveň svojou činnosťou podporí účasť a pripojenie ostatných učiteľov  do projektu.  O projektových výsledkoch a skúsenostiach  budeme oboznamovať miestne inštitúcie i širšiu verejnosť a to prostredníctvom miestnych mediálnych sietí a v širšej miere i prostredníctvom podpory  Medzinárodnej výchovno – vzdelávacej organizácii Socrates.

          

Špeciálne opatrenia  začlenené  do projektu:

Školská politika “ rovnakých možností “ stanovuje :

·         Ručíme žiakom za rovnaký prístup v celej miere výchovno – vzdelávacieho procesu.

·         Odmietame akýkoľvek stereotyp, predsudok a zaujatie.

·         Podporujeme kultúrnu rozdielnosť spoločnej komunity a preukazujeme rešpekt pre všetky minoritné skupiny našej spoločnosti.

·         Za povšimnutie stojí uvedenie ukazovateľov, ktoré zapájajú do projektových aktivít žiakov so špeciálnymi potrebami. Zároveň zabezpečia žiakom možnosti rovnakého prístupu spolupôsobenia  ženského a mužského pohlavia pri realizácii projektových aktivít. 

·         Miera špeciálnej potreby starostlivosti zahŕňa žiakov s telesným postihom, dyslexiou/ dyspraxiou, poruchami správania a všeobecnými poruchami učenia.

Úloha všetkých zúčastnených inštitúcií a efektívna spolupráca a rozdelenie úloh medzi nimi:

So súhlasom všetkých inštitúcií zúčastnených na projekte, bola za koordinátora zvolená škola CEIP Ntra.Sra.de Fátima zo Spanielska. Pravidelný kontakt medzi koordinátorom a participientami bude zabezpečený prostredníctvom e – mailu, faxu …Každá škola je zároveň zodpovedná za rozdelenie projektových úloh medzi učiteľmi, ktorí budú v pravidelnom kontakte s partnerskými školami ( práce detí-e-mail, listy, fax).

Použítie informačných a komunikačných technológií:

fotografie – digitálny fotoaparát, video, CD ROM, e – mail, nahrávanie kaziet, video nahrávky

Otázky hlavne pre Školské a Jazykové projekty (otázky 9-10):

Aktívna  spolupráca  žiakov počas celého trvania projektu (plánovanie, realizácia a hodnotenie):

Prostredníctvom každodennej práce v triede zameranej na zistenie odlišností v učebných osnovách škôl  v jednotlivých krajinách.

Comenius Hlavná