S pojmom čitateľská gramotnosť sa dnes stretávame už hádam na
každom kroku. Počuť o nej z médií, čítame o nej v novinách
. Čitateľská gramotnosť to nie je len zvládnutie techniky čítania.
Základom je naučiť žiakov
čítať s porozumením – textu porozumieť, vnímať ho a pochopiť,
vedieť prerozprávať, odpovedať na otázky, orientovať sa v texte.
A práve prázdniny sú
najlepší čas na čítanie kníh. Naši žiaci trávili voľné chvíle
s knižkou v ruke. Knižka sa stala ich kamarátkou
u starkej na prázdninách, v aute, keď cestovali na
dovolenku ... Pani riaditeľka
si pozvala žiakov 2.- 4.ročníka do školskej knižnice, kde sa s
nimi porozprávala o knižkách, ktoré čítali počas prázdnin.
Najmladším žiakom - druhákom,
priblížila, kedy bola
knižnica otvorená, ukázala im
aj kroniku, v ktorej boli fotografie otvorenia školskej knižnice.
Najlepší čitatelia, ktorí prečítali počas letných prázdnin
najviac kníh, svojim spolužiakom porozprávali o prečítanej
knižke. Boli sme veľmi milo prekvapení, ako dokázali pútavo
rozprávať. Všetci žiaci, ktorí prezentovali svoju knihu, boli
pochválení pani riaditeľkou, ktorá neskrývala svoju radosť.
Najaktívnejší čitatelia:
2.A - Svoradová
, 2.B - Šalamon, 2.C - Pivková,
Zöld,
3.A – Jaraba, 3.B – Miadoková, 3.C – Ďurišová
4.A – Hanková, Stanciuová, 4.B –Bičanová
fotky...
|